Obowiązki pracodawców nie sprowadzają się jedynie do prowadzenia dokumentacji kadrowej.
Prawidłowe naliczanie i terminowe wypłacanie wynagrodzeń to kolejny obowiązek wynikający z zatrudniania pracowników. Nawet niewielka firma realizując te czynności jest zobligowana do właściwego naliczania składek społecznych i podatków oraz przekazywania określonym instytucjom informacji o stanie zatrudnienia i wynagrodzenia.
W ramach kompleksowych usług naliczania płac Umbrella Hr zobowiązuje się do:
- naliczania wynagrodzeń dla zatrudnionych pracowników,
- rozliczania nieobecności, nadgodzin i dodatków należnych pracownikom,
- sporządzania deklaracji i raportów do ZUS,
- przygotowywania i wystawiania zaświadczeń dla pracowników (kwitki wypłat, raporty RMUA o pobranych składkach, zaświadczenia o zarobkach, Rp-7),
- rozliczania i sporządzania rachunków dla osób zatrudnionych na podstawie umów cywilno-prawnych,
- przygotowywania przelewów z tytułu wynagrodzeń, podatku i składek ZUS (możliwość przygotowania elektronicznych przelewów do systemu bankowego Klienta),
- sporządzenia i dostarczania zatrudnionym w trakcie roku podatkowego pracownikom deklaracji PIT-11, przesłanie do właściwych Urzędów Skarbowych (wg ustaleń z Klientem),
- rozliczenia pracowników składających oświadczenie o dokonanie rozliczenia rocznego PIT-40,
- przygotowywania raportów i dokumentów dla działu księgowości Klienta (zestawienia i podsumowania list płac, itd.).